BOT

سلام،
نقطه بازی خیلی سریعتر از اینکه بشه راجع بش نوشت پیشرفت می‌کنه و با بیرون آمدن هر نسخه جدیدش کلی چیزی یاد می‌گیرم و راه حل‌های جدید برای مسائل به فکرم میرسه.
الان می‌شه براش bot نوشت. هنوز براش sdk درست نکردم چون درست کردن sdk خیلی وقت گیره و اصلاً وقت ندارم، برای همین فعلاً فقط یه توضیح مختصر درباره‌ی درست کردن bot میدم. برای اینکه بازی از bot استفاده کنه نوع بازیکن در بخش option باید روی ExBot قرار بگیره. بازی آدرس فایل bot رو میگیره.
bot باید یه Class Library باشه (البته exe هم میتونه باشه ولی شیک نیست). exe نقطه بازی باید به عنوان Reference به dll اضافه شود.namespaceهای Hexagon_Dots_and_Boxes و Hexagon_Dots_and_Boxes.BaseClasses باید (import/using) شود. dll باید namespaceی به نام ExBot داشته باشد و در آن classی به اسم cCpuPlayerT وجود داشته باشد. cCpuPlayerT باید از cPlayer ارث ببرد و اینترفیس ICpuPlayer را Implement کند.
اینترفیس ICpuPlayer متدی به نام Play دارد که شی hgBoard را می‌گیرد و باید یک sVector برگرداند. hgBoard که یک Usercontrol است صفحه‌ی بازی است و توضیح دقیقش در این بحث نمی‌گنجه!. sVector شی‌ای است که مشخص کننده‌ی چیزی است که بازیکن کامپیوتر بازی کرده و شامل x و y و l است. حالا این سه تا یعنی چه قصه‌ی دراز داره. صفحه‌ی بازی:
Hexagon Dots and Boxes Board
x و y مشخص کننده‌ی شش ضلعی است و l مشخص کننده‌ی پاره خط که می‌تواند از 0 تا 5 باشد. همانطور که در شکل مشخص است با این پیاده سازی (0,0,1) و (1,0,4) هر دو به یک خط اشاره می‌کنند. اهمیتی ندارد که بازیکن کامپیوتر کدام یک از این دو را برمی‌گرداند برای برنامه هر دو یکسان است.
طول بالای زمین بازی (زیر محور xها) که در این شکل 3 است را از hgBoard.bWidth می‌توان بدست آورد همچنین ارتفاع زمین که کنار محور yها است و در این شکل 2 است را می‌توان از hgBoard.bHeight بدست آورد.
شی cHexagons آرایه‌ای 3 بعدی از صفحه‌ی بازی درست می‌کند. نوع این آرایه int است. بعد اول آن y بعد دومش x و آخرین بعد آن l است. این آرایه cHexagons.gsB است.
توضیحات بیشتر خیلی برام سخته. خودتون مثال رو که سورس بازیکن کامپیوتری است که خودم نوشتم به دقت بخونید خط به خط اجرا کنید و با quickwatch اشیا رو بررسی کنید متوجه میشید که چی به چیه. سورسش حدود 160 خطه.
علاوه بر امکانات bot پیشرفت‌های دیگری هم داشته از جمله نشان دادن خطی که ماوس روشه به صورت کم رنگ.
برای دریافت بازی نسخه‌ی 1.2 Hexagon Dots and Boxes v1.2 Beta
برای دریافت بازی نسخه‌ی 1.2 به همراه مثال بازیکن کامپیوتر: Hexagon Dots and Boxes v1.2 Beta + Bot Sample
اشاالله در آینده یه sdk حسابی براش درست می‌کنم.
لطفاً اگر می‌تونید بازیکن کامپیوتر براش بنویسید و بدید منم باش بازی کنم خیلی خوشحال میشم. اگر کسی بازیکن کامپیوتر درست کرد بخشی رو در سایت برای آپلود کردن botها درست می‌کنم!
موفق باشید.

نظرات (2) -

  • Bug

    03/06/1384 11:07:33 ق.ظ | پاسخ به این نظر

    آقا این گوشه داری بی سر و صدا کارهای جالبی می‌کنی‌ها!
    حیف که ما هنوز dotnet framework 2 رو نصب نکردیم که شاهکارتون رو ببینیم...

Loading