Settlers IV

سلام،
برای همه واضح و روشن است که بازی و بازی کردن خیلی خوبه.
به بازی‌های استراتژی بیشتر از سبک‌های دیگه علاقه دارم و بین بازی‌های استراتژی از همه بیشتر The Settlers IV را دوست دارم. Settlers V هم چند وقت پیش به بازار اومد ولی سبکش با شماره‌ی قبلی فرق کرده بود. بازی Settlers IV خیلی استراتژیه و در نوع خودش بی‌نظیره. برای داشتن یک سرباز جنگی باید اسلحه و آدم بیکار داشت. داشتن یه آدم بیکار ساده‌ست. برای تولید اسلحه خونه‌ای لازمه که شمش آهن و زغال سنگ می‌گیره و توی کوره آهن ذوب می‌کنه و اسلحه درست می‌کنه. ساخت ساختمان‌های مختلف در این بازی خیلی با بازی‌های دیگه فرق می‌کنه. وقتی شما دستور ساخته شدن یه ساختمان رو می‌دهید اول چند نفر که بیل دستشونه میان زمین رو هموار می‌کنند، سپس باربران مواد لازم برای ساختن ساختمان رو می‌آورند. مثل اگر یه ساختمون 10 واحد چوب لازم داره باربران می‌رن از جایی که چوب هست (مثلاً از ساختمان چوب‌بری) چوب میارن و در همین حین کارگرانی که کارشان ساختن است ساختمان را می‌سازند. زغال سنگ از معدن زغال سنگ به دست میاد. برای ساخت شمش آهن باید سنگ آهن و زغال سنگ به ساختمانی بره تا شمش به دست بیاد. معادن برای اینکه کار کنند غذا لازم دارند و هر معدن به یه غذای خاص علاقه‌ی بیشتری دارد مثلاً کارگر معدن زغال بیشتر نان دوست داره. درست کردن نان خودش یه پروسه‌ی جداست که کلی کار می‌بره باید مزرعه گندم، آسیاب، نانوایی درست کرد.
تا اینجا همه چیز خوبه ولی یه مشکل هست و اون اینه که نسخه‌ی خوب Settlers IV توی ایران گیر نمیاد، اونی که اینجا هست یکم ناقص و خرابه. setup درست نداره و اصل نیست.
قدیما خیلی سعی کردم که از اینترنت داونلودش کنم ولی پیداش نکردم. به لطف برنامه‌ی eMule Plus دارم داونلودش می‌کنم و تا حالا 125mb از 610mb رو گرفتم. با این برنامه هر چیزی رو میشه پیدا و داونلود کرد. روش کار این نوع برنامه‌ها خیلی جالبه. با این برنامه از دیشب تا حالا 130mb گرفتم و 76mb آپلود کردم.
موفق باشید.
Loading