مساله

سلام،
بعضی از مسائل اگر حلشون بیشتر از یه حدی زمان بگیره یا اگر روش حل جوری باشه که زیاد زمان بگیره اون حل دیگه ارزشی نداره. فرض کنید پیش بینی هوای فردا با کامپیوتر دو روز وقت لازم داشته باشه، پس دیگه این پیش بینی ارزشی نداره.
البته دسته دیگری از مسائل وجود دارند به این صورت که گذشت زمان ما رو به جواب بهتر یا مطلوب‌تر نزدیک می‌کنه. یعنی هر چقدر که زمان می‌گذره و وقت صرف میشه به نتیجه بهتری می‌رسیم. میشه اینطور هم گفت که حتماً لازم نیست که مساله از این دسته باشه بلکه میشه اون رو با این رویکرد حل کرد.
به ترشی سیر دقت کنید. برای درست کردن ترشی سیر دو راهکار عمده وجود داره.
یه روش اینه که سیر سرکه و هر چی که لازم هست رو می‌ریزند توی ظرف ترشی و اون رو به دست زمان می‌سپارند. در این روش هر چه زمان بیشتری بگذرد به نتیجه بهتری می‌رسیم. با گذشت زمان سیر نرم‌تر میشه و طعم بهتری هم پیدا می‌کنه.
روش دیگر که خیلی استفاده میشه و من شخصاً مخالف آن هستم به این صورت که برای دور زدن قضیه زمان میان سیر رو می‌جوشونن!. کمی که سیر در آب داغ جوشید به صورت روش اول ادامه میدن. حاصل ترشی سیر نرمی است که زمان زیادی هم براش صرف نشده.
از نگاه دیگر میشه ترشی سیر را به دو گروه تقسیم کرد. گروه اول ترشی سیر و گروه دوم سیر تنبلی خوانده میشه. سیر تنبلی ترشی سیریه که قبل از درست کردن پوست سیرها رو جدا کرده و دور ریخته‌اند. سیر تنبلی خوردنش راحت‌تره چون پوست کندن نداره. البته شایان ذکر که ترشی سیر از سیر تنبلی طعم بهتری داره.
در پایان باید به چند نکته اشاره کنم؛
  1. مطلب اصلی این نوشته راجع به ترشی نبود بلکه راجع به برخی از دیدگاه‌های حل مساله بود.
  2. اگر حوس ترشی سیر کردید و دهنتون بو گرفت نویسنده این مطلب هیچ مسئولیتی در قبال سرزنش دیگران به خاطر بوی بد دهانتان بر عهده نمی‌گیره.
  3. نکته سوم رزرو شده که اگر بعده‌ها لازم بود نوشته بشه.
  4. این وبلاگ، وبلاگ آشپزی نیست!. البته من آشپز خوبی هستم. لطفاً در مورد مربا ترشی و... سوال نفرمایید اگر امکانش هست به مادر یا مادربزرگتون مراجعه کنید نشد به خاله عمه و... .
  5. در نوشتن این مطلب به وفور از CGM استفاده شده.
  6. اگر تولید مطلبی با CGM از یه حدی بیشتر زمان بگیره اون مطلب ارزشی نداره.
  7. اگر تولید مطلبی با CGM از به حدی بیشتر احتیاج به فکر کردن داشته باشه ارزش نداره.
موفق باشید.

نظرات (1) -

Loading