Forge

سلام،
بومی سازی امریست مقدس. رسیدن به خودکفایی آرمان انسان آزاده است. این کار دوباره اختراع کردن چرخ نیست ولی مرز بینشان بسی باریک است.
از جمله بازی‌هایی که چند نفره بازی می‌کنم Warcraft III است. در این بازی قابلیت بازی چند نفره روی اینترنت بدون استفاده از سرویس battle.net وجود ندارد.
زمانی که به قصد بازی کردن این بازی رو روی اینترنت کردیم با این چالش روبه‌رو شدیم، در قسمت بازی چند نفره Local Area Network وجود داشت اما روی اینترنت کاربردی نداشت، در این نوع سرور بسته‌ای به صورت Broadcast روی شبکه می‌فرستد و وجود خود را اطلاع می‌دهد سپس مشتری‌ها بسته‌ای Udp به سرور می‌فرستند و در جواب مشخصات سرور را دریافت می‌کنند اگر وارد بازی شوند بقیه ارتباط به صورت Tcp است. سریعاً راه‌های برای حل مشکل پیدا کردیم، اما ارضا کننده نبود.
برنامه‌ای نقلی* نوشتم که بسته‌های broadcast شده را می‌گرفت و برای کس‍(ان‍)‍ی که قرار بود روی اینترنت می‌فرستاد و آنها می‌توانسنتد وارد بازی شوند. مشکل حل شد و تکنولوژی بومی شد. اسم این محصول شد Shervin.Battle.Lan !
تا دیروز، که یکی از دوستان گرانقدر قرار شد به جمع ما بپیوندد. این دوست عزیز پش چند عدد NAT و غیره قرار دارد. محصول کنونی در این مورد کارایی نداره چون نمی‌شد با این تعداد NATی که پیش روی دوست ماست بسته‌ای به وی رساند.
اینگونه بود که کلنگ برنامه‌ای جدید به .... کلنگ برنامه‌ها به چی می‌خوره؟! به هارددیسک؟. به هرحال کلنگ خورد. توضیحات برنامه‌ی جدید رو در بعداً ذکر می‌کنم.
اگر کسی سورس کد برنامه‌ها رو خواست بگه.
موفق باشید.

*- برنامه‌ی نقلی چیزی شبیه به بزرگ مردی کوچک است. نمی‌دونی بزرگ مرد کوچک یعنی چی؟ اینجا جای طرح این موضوع نیست. جای دیگه دنبال جوابت بگرد. چه معنی داره نابرده رنج گنج میسر بشه، مزد آن گرفت که تا پای مرگ جان کند و آخر سر جان داد.

نظرات (1) -

  • رهام

    12/01/1388 01:54:22 ب.ظ | پاسخ به این نظر

    ارضا کننده کلمه جالبی به نظر نمیرسه!
    کس(انـ)ی جالب بود ندیده بودم این طرز استفاده رو تو فارسی!
    به هر حال همه چی برنامه نیست به متن هم باید توجه بشه!
    کلنگ عالی مستدام!

Loading