Skyrim

سلام،

دیروز که از امتحان برگشتم برای بیرون آمدن از شوک ناشی از امتحان بازی Skyrim (خونده میشه اِسکای‌ریم) را -که یکی دو هفته قبل گرفته بودم ولی فرصت نکرده بودم بازی کنم- را بازی کردم. این بازی فوق العاده‌ست. به چنان دنیایی آدم را فرو می‌برد که دنیای واقعی سریعاً فراموش می‌شود. شروع داستان به این صورت است که شما و چند نفر دیگر سوار بر یک گاری هستید و سربازان امپراطوری دارن شما رو می‌برن به دهکده‌ای که گردن بزنن!. البته مشخص است که آنها به این هدف شوم خود نمی‌رسند وگرنه که بازی شروع نشده تموم می‌شد.

اسم کامل این بازی The Elder Scrolls V: Skyrim است. بازی به سبک ARPG و به صورت open world است. نسخه‌ی قبلی این سری The Elder Scrolls IV: Oblivion بود. داستان Skyrim دویست سال پس از رویدادهای Oblivion اتفاق می‌افتد. نمی‌خوام وارد بازی بشم یا اونو نقد کنم. اگر نقد بازی را می‌خواهید از گوگل کمک بگیرید.

من نسخه‌ی ویندوزی بازی را گرفتم، برای Xbox 360 و PlayStation 3 هم ساخته شده. در اولین اجرا اومد گفت به صورت خودکار توانایی سیستم را تشخیص بدم و تنظیمات گرافیک را تعیین کنم، پس از برسسی اومد گفت باید بذاری Low. منم گفتم برو بابا، بذار Ultra. انتخاب‌ها Low, Medium, High, Ultra بودند. وقتی داخل بازی رفتم و New Game را زدم، FPS شد حدود 0.01 (شاید هم کمتر) و من با شرمندگی تنظیمات را روی Medium تنظیم کردم و مشکل حل شد. اولش با ماوس و کیبورد بازی می‌کردم بعد که دیدم از گیم پد Xbox 360 پشتیبانی می‌کنه دیگه با ماوس و کیبورد بازی نکردم، گیم پد یه حال دیگه‌ای میده.

خیلی قصد ندارم که این بازی را ادامه بدم، چون هم یادگیریش سخته (پیری است و هزار درد، مرض و بدبختی) و حوصله‌ی بازی‌های سخت را دیگه خیلی ندارم. چون اگر بازی کنم برای استراحت بازی می‌کنم، نه اینکه بازی کنم فکر کنم خسته شم. به اندازه‌ی کافی برای درس و کار و زندگی فکر می‌کنم. مورد دیگه اینکه دیروز فهمیدم  در حین بازی کردن این بازی، زمان در دنیای واقعی با سریع بسیار غیر معقولی سپری می‌شه. برای همین وقت همچین بازی‌هایی را ندارم.

در پایان به تمام کسانی که وقت، حوصله و علاقه دارند توصیه می‌کنم این بازی را بازی کنند.

موفق باشید.

Loading