CGM

سلام،
چند وقت بود قصد داشتم درباره CGM که اختصار Content Generation Machine است صحبت کنم. ایمیل یکی از دوستان باعث شد امشب این مطلب رو بنویسم. اگر به یاد داشته باشید یه روز گفته بودم که چیزی برای نوشتن ندارم ولی اگر از CGM استفاده کنم کلی چیزی می‌تونم بنویسم. دقت کنید که در تولید خود این مطلب که راجع به CGM است از CGM استفاده شده.
حال به راستی این CGM چیست؟. CGM یه معادل بسیار خوب توی زبان فارسی داره که به علت پاره‌ای مسائل نمی‌تونم این معادل رو اینجا عنوان کنم، شما شاید حدس زده باشید که این معادل چیه، شایدم حدس نزده باشید، به هر حال مهم نیست چون این بار برخلاف مواقعی که ازتون انتظار دارم، ازتون انتظار ندارم چیزی رو حدس بزنید.
از این به منظورم از یادگیری CGM یادگیری کاریه که CGM انجام میده، شاید کلاً منظورم از CGM کاری بشه که CGM انجام میده. ابتدا یکم به تاریخچه CGM بپردازم، اسمشو توانایی، علم یا فن یا هنر یا هر چیز دیگری می‌توان گذاشت. توی ایران نمی‌دونم دقیقاً از کی شروع شده ولی مسلماً چیز تازه‌ای نیست و به گذشته برمی‌گرده و بنیان گذارش معلوم نیست. ولی در خارج به جرات می‌تونم بگم اولین کسی که CGM رو آموخت FleXioN نام داشت، Flexion که متاسفانه در رابطه با حروف بزرگ و کوچک اسمش شک دارم در یک اقدام گروهی این فن رو آموخت و بر اون اشراف پیدا کرد. یه گروه سه نفره شامل من، جوتی و یکی دیگه از دوستان که شاید نخواد اسمش فاش بشه فن CGM رو به Flexion آموزش دادیم. اون در این فن بسیار تبحر پیدا کرد و پیشگام CGM در خارج از ایران شد، از این ماجرا یک سال نگذشته. باید اشاره کنم که خارجی‌ها به دلیل تفاوت‌های فرهنگی که با ما دارند ذاتاً توانایی کمتری در یادگیری و بکارگیری CGM دارند.
حال بریم سراغ اصل مطلب، کار CGM تولید محتوا است. نه لزوماً محتوای مفید. هر مطلبی می‌تونه تولید کنه. صرفاً تولید می‌کنه که تولید کرده باشه. دقت کنید اصل مطلب اینجاست، تولید می‌کنه که تولید کرده باشه.. البته همونطور که گفتم نه لزوماً چون شاید به علت خاصی تولید کنه و محتوای مفید تولید کنه.
انسان توانمندترین CGM شناخته شده است.
اینکه دقیقاً چطور باید کار CGM را انجام داد توضیحش سخته، هدف منم اینجا آموزش چگونگی بکارگیری CGM نیست، صرفاً می‌خوام بگم CGM چیه. CGM بسیار گسترده است، توجه داشته باشید که من هرچیزی که میگم Optional است، CGM در هاله از ابهام قرار میده، هر چی پیش میره ابهام و بیشتر می‌کنه، باعث سرگرمی و شادی هم ممکنه بشه، معمولاً ایرانی‌ها در گروه‌های چند نفره CGM رو به کار می‌گیرن. CGM لذت بخش و سرگرم کننده‌ست. البته بعضی مواقع بکارگیری CGM توسط یک نفر باعث عصبانیت گروه دیگری می‌شود.
در بکارگیری آن باید بسیار دقت کرد، یه شمشیر دولبه‌ست هم میتوه مفید باشه هم میتونه خانمان سوز باشه.
این جمله تکراریه: شاید حدس زده باشید که این معادل چیه، شایدم حدس نزده باشید، به هر حال مهم نیست.
شاید در آینده بیشتر راجع به CGM توضیح دادم.
موفق باشید.

نظرات (1) -

  • shahram

    21/06/1386 12:35:54 ب.ظ | پاسخ به این نظر

    چطوری پسر؟
    آقا این معادل فارسی CGM چیه؟
    همینجوری داشتم چرخ می زدم که یهو یادت افتادم، اسمتو تو گوگل سرچ کردم وبلاگت اومد، وارد شدم، شروع به خوندن کردم و ...
    ... راستی این معادل فارسی که گفتی چیه؟ شاید یه چیزی تو مایه های خالی بندی (یا به عبارت درست تر قوه تخیل قوی) باشه.
    سریعتر جواب بده و راحتم کن.

Loading