Kerio

سلام،
امروز تا از راه رسیدم راهنماهای برنامه‌ی Kerio WinRoute Firewall 6 را گرفتم و شروع به خوندن کردم. برنامه‌ی خیلی خوبیه. فردا صبح زودتر می‌رم سر کار و با این برنامه اینترنت شرکت را به اشتراک می‌گذارم.
موفق باشید.

کلمه عبور

سلام،
داشتم دیتابیس‌های یک سرور را میدیدم متاسفانه بیش از 95% دیتابیس‌ها حاوی کلمه‌ی عبور کاربران به صورت کاملاً درسته بود و بیش از 60% دیتابیس‌ها توی دایرکتوری روت بود پس اگر اسمشون لو بره میشه داونلودشون کرد. خیلی از دیتابیس‌ها هم که برای برنامه‌های آماده بودند پسورد پیش فرض مدیرشون عوض نشده بود و مثلاً نام کاربر و پسورد مدیر در 20 مورد هر دو Admin بود!.
نمی‌دونم چرا بعضی‌ها یکم به خودشون زحمت نمی‌دن پسوردها رو با MD5 یا SHA1 یا هر چیز دیگه Hash کنن. البته Hash کردن خالی کافی نیست باید از Password Salt هم استفاده کنند.
شاید بازم کافی نباشه ولی از پسورد درسته خیلی بهتره.
ای مردم بر شما واجب است که کلمه عبور را Hash یا Encrypt کرده و سپس هر جا که مایلید ذخیره کنید، باشد که رستگار شوید، نه ببخشید، شاید که رستگار شوید.
موفق باشید.

پروژه

سلام،
همین الان رسیدم خونه.
با استاد پروژه‌ام صحبت کردم و باعث شد بر خلاف میلم حجم پروژه زیاد بشه و موضوعش تغیر کنه.
نمی‌دونم کی وقت می‌کنم بنویسمش. یه سیستم مدیریت درخواست‌ها و نامه‌هاست. عنوان پروژه‌م سیستم مدیریت نامه‌های الکترونیک مبتنی بر وب است.
موفق باشید.

DSL

سلام،
امروز dsl شرکت را بین کامپیوترها به اشتراک گذاشتم و همگی به خوبی در کنار هم از اون استفاده کردند و رستگار شدند. dsl تا راه افتاد و درست کار کرد خیلی اذیت کرد و بعدش جبران کرد. به امید روزی که در تمام ایران اینترنت پر سرعت در دسترس باشه.
فردا صبح میرم شمال معلوم نیست کی برگردم. باید راجع به پروژه با استاد مربوطه صحبت کنم.
موفق باشید.

FIFA 06 Trainer

سلام،
امروز فرصت کردم و Trainer فیفا 06 را تمام کردم.
این برنامه با فایل‌های Profile و Manager کار می‌کنه و توی فایل Profile امتیاز Fan Shop رو زیاد می‌کنه و توی فایل Manager پول مربی رو زیاد می‌کنه.
خودم به این دو چیز نیاز داشتم ولی چیز بدردبخوری تو اینترنت پیدا نکردم و نشستم یه دونه نوشتم.
این برنامه برای ازضاء بعضی نیازهای غیر مادی با Visual C++ 2005 نوشته شده و Win32 Application است!.
این برنامه با Patch 1 بازی امتحان شده و نمی‌دونم که با بازی Patch نشده کار می‌کنه یا نه.
لینک: Fifa 06 Trainer Plus 2
موفق باشید.

Audio Clean-up

سلام،
یه نوار بود مال سی چهل سال پیش که دادن به من سی‌دیش کنم. نوار رو پخش کردم دیدم خیلی نویز و کلیک داره. یادم افتاد کارت صدام یه چیزی داشت برای برداشتن نویز و کلیک که اسمش Audio Clean-up بود. رفتم پیداش کردم و بش گفتم صدای Mixer رو Clean کن، اونم نامردی نکرد و صدای اون نوار چهل سال پیش رو صاف صاف کرد.
به مقدار باور نکردنی صدا بدون نویز شد. ضبطش کردم و سی‌دیش کردم. نمی‌دونم خواننده‌اش زنده‌است یا مرده، امیدوارم منو ببخشه که Copyright را رعایت نکردم.
جا داره از شرکت Creative تشکر کنم که Audigy 2 را ساخت. البته الان Audigy 4 هم آمده.
موفق باشید.

Gamepad

سلام،
چند سال پیش یه گیم‌پد A4Tech مدل GP-9 خریدم. اون زمان ویندوز 98 مد روز بود. گیم‌پد 8 تا دکمه داشت و با نصب درایورش خیلی خوب کار می‌کرد. درایورش با خودش نبود و از سایت A4Tech داونلودش کردم. مدتی گذشت کم‌کم از ویندوز 2000 استفاده کردم ولی درایور گیم‌پدم پیدا نمی‌شد. ویندوز XP هم که اومد بازم درایور گیم‌پدم نبود. بدون درایور فقط 4 دکمه از 8 دکمه کار می‌کرد و این اصلاً خوب نبود.
چند رو پیش احساس کردم اگر با گیم‌پد FIFA 06 بازی کنم لذت بخش تره. کلی اینترنت رو زیر و رو کردم ولی درایور مناسب پیدا نکردم. در همین حین تصمیم گرفتم خودم براش درایور بنویسم. توی DDK مثال درایور گیم‌پد پیدا کردم و باش ور رفتم ولی موفق نشدم از مثال درایور 2 دکمه درایور 8 دکمه در بیارم. نوشتن درایور خیلی سخته. یه برنامه داشتم می‌نوشتم که یه درایو هم لازم داشت ولی چون تو سه ساعت بیشتر از 30 بار کامپیوترم هنگ می‌کرد، پروژه رو معلق کردم!
دوباره به اینترنت متوصل شدم و این بار چند تا درایور پیدا کردم. یکی از درایورها رو که مناسب تشخیص دادم استفاده کردم ولی یکم حالش بد بود و بعضی وقتها یه error میداد و یکدفعه از کار می‌افتاد. گفتم اگر از یه پورت دیگه وصلش کنم شاید مشکل حل بشه. 2 تا گیم پورت دارم. یکی Onboard و دیگری با کارت صدایی که چند وقت پیش گرفتم. گیم پورت کارت صدام روی خود کارت نیست چون جا نداره. جداست و با سیم به کارت وصل میشه. رفتم انباری گشتم جعبه کارت صدا رو پیدا کردم و گیم پورتش رو برداشتم و نصب کردم. وقتی گیم‌پد رو از این پورت به کامپیوتر وصل کردم انگار مشکل کمتر شد ولی برطرف نشد.
بعد از کمی بررسی دیدم عیب از خود گیم‌پده نه چیز دیگه. دیشب بعد از کلی دل و روده بیرون کشیدن فهمیدم یه چیزش لق شده وقتی تکون می‌خوره یکدفعه ارتباطش با کامپیوتر قطع میشه. بعد از کلی مهندسی در بسته بندی چند تا واشر گذاشتم و یکم سفتش کردم و بستمش. الان به خوبی کار میکنه فقط دکمه شماره 2 رو باید کمی بیشتر از دکمه‌های دیگر فشار داد تا کار کنه که اینم خیلی مهم نیست.
بازی با گیم‌پد خیلی حال میده ولی من به این مساله اذعان دارم که هیچی ماوس و کیبورد نمیشه.
موفق باشید.

Remote Desktop

سلام،
درود بر کسانی که ویندوز و شبکه‌ی آن را ساختند.
Remote Desktop چیزه جالبه. امروز Remote تو Remote بود. همونطور که قبلاً گفتم قراره محل کارم عوض بشه ولی هنوز نشده. DSL مکان جدید شرکت راه افتاده بود، یکی از کامپیوترهای مکان فعلی با Dial up وصل شد به کامپیوتری که توی جای جدید DSL داره. DSL از آزادنت داره و حدود 50 کیلوبایت در ثانیه داونلودشه، کارت شبکه‌اش به مودم ADSL وصله و با کانکشن VPN به سرور آزادنت وصل میشه و اینترنت دار میشه. با Remote Desktop از یه کامپیوتر وصل شدیم به اونه که اونی که با Dialup به DSL داره وصل بود. از بعد از اون وصل شدیم به اونی که DSL داره و آخر سر با از اونی که DSL داره وصل شدیم به یکی از سرورهای شرکت!. خیلی شیر تو شیر شده بود.
البته این کارا فقط امتحان بود و بعدش کامپیوتر DSL دار شد ISP و کامپیوترهای شرکت که یکیشون با مودم به اون وصل بود از اینترنت برخوردار شدند.
به امید روزی که همه‌ی ایران DSL داشته باشه.
موفق باشید.

باران ببار

سلام،
امروز روز جالبی بود، جالب‌تر از همه چیز این بود که هزار تومان به راننده تاکسی دادم ولی چند ساعت بعد فهمیدم که باید بقیه‌اش رو پس بگیرم، که دیگه دیر شده بود.
تا حالا Trainer ننوشتم، یعنی لازم نشده بنویسم. Trainer برنامه برای تغلب در بازی‌ها است. الان لازم شده بنویسم. چون Trainerی که می‌خواستم پیدا نشد. وقتی نوشتم آپلودش می‌کنم تا همگان سود ببرند و دعا کنند!.
موفق باشید.

بارون

سلام،
بارون داره میاد، بارونشم حسابیه. الان سر کارم، کاملاً بدون امکانات و با یه تی‌شرت آستین کوتاه. نمی‌دونم چجوری برگردم خونه.
باید سعی کنم تا شب بارون بند بیاد.
اینجا امکانات نیست نمیشه فهمید مسابقه استقلال و پیروزی در چه وضعیه. امیدوارم استقلال برنده بشه.
موفق باشید.

تکمیل:
اولاً پیروزی استقلال رو تبریک می‌گم، دوم پدرم در اومد تا رسیدم خونه، یک ساعت نیم تو راه بودم.