North

سلام،
فردا صبح مثل هر هفته میرم شمال ولی این بار یکم طولانی‌تر.
موفق باشید.

سَروَر

سلام،
تو شرکت یه کامپیوتر داریم که سرورمونه و خیلی کارها با انجام می‌دیم و در ضمن ISA Server هم هست ولی یکم کُنده.
امروز تو شرکت جناب رئیس پشت سرور نشسته بودند، سرور بازی در می‌آورد و خیلی کُند شده بود. ناگهان رئیسم گفت اینو باید عوض کنیم تا پشیمون نشدم برو یه سیستم بگیر.
بعد گفتگو که داشتیم قرار شد پردازنده Pentium D 820 (2.8Ghz‎)‎ و مادربورد Gigabyte 8I945G و یک گیگابایت رم 533Mhz بگیریم. بعد از کلی تلفن زدن به این ور اون ور قرار شد Pentium D رو برامون با پیک بفرستند به مبلغ 255 هزار تومان. در همین حین با یکی از بچه‌ها رفتیم چند طبقه پایین‌تر و از مجتمع کامپیوتر پایتخت بقیه چیزها رو خریدیم. تا پردازنده زیبا رو بیاورند و سرهم کنیم و نصب Microsoft Windows 2003 Server x64 Edition رو شروع کنیم ساعت شد 21:40 و من اومد خونه.
همین وسطا با جعبه Pentium D یه چرخی توی پایتخت زدم و جعبه رو به اونهایی که مسخره‌ام کرده بودند و گفته بودند همچین چیزی وجود نداره نشون دادم هر کس یه چیزی گفت ولی خوشبختانه به علت شکل و شمایل خاص جعبه‌های پردازنده‌های Intel هیچ کس نگفت که این جعبه الکی!.
با Pentium D ور میرم اگر ارضام کرد برای خودمم می‌خرم.
موفق باشید.

StarForce

سلام،
درود بر سازندگان StarForce Professional 3.0.
StarForce برای جلوگیری از گرفتن کپی غیرقانونی از CD و DVD ها است.
بازی Worms 4: Mayhem رو داونلود کردم. یعنی یکی از کامپیوترهای شرکت چند رو طول کشید تا داونلودش کنه. ولی هنوز نتونستم بازی کنمش. StarForce خیلی برنامه‌ی قوی‌ایه و نمیشه به این آسونی دورش زد. برای این بازی هنوز کرک نیومده و با Image دی‌وی‌دی اصلی هم خیلی کنار نمیاد و همه‌ی برنامه‌های Emulator از جمله Daemon Tools و Alcohol 120% رو می‌شناسه. برای یکی از معدود راه‌های گول زدنش اینه که کابل‌های DVDROM و CDROM رو در بیارید و بعد با Daemon Tools 4 یه Image مناسب استفاده کنید. من تا جایی پیش رفتم که ازم Product Key خواست و وقتی زدم گفت این Product Key برای این DVD که توی درایوه نیست. هنوز دارم تلاش می‌کنم تا بلکه اجرا شه.
اگر می‌تونستم این بازی رو می‌خریدم. ارزششو داره.
موفق باشید.

PPC Hokm

سلام،
من Pocket PC ندارم، ولی کسانی که PPC دارند رو دوست دارم!.
نسخه PPC بازی حکمم رو درست کردم فقط تست و کمی بهینه سازیش مونده و سعی می‌کنم تا آخر هفته آپلودش کنم. برای اجرا Microsoft .Net Compact Framework 2 رو لازم داره. اگر ندارید تا میام اینو آپلود کنم تهیه و نصبش کنید!.
موفق باشید.

هَوا

سلام،
گفتن ماشین‌ها زوج و فرد بشن و هر روز ه��ه با هم نریزن توی خیابون. این لازمه ولی کافی نیست، باید به آدم‌ها هم با استفاده از کد ملی‌شون روزهای زوج یا فرد اجازه‌ی تردد بدن. در مورد ماشین‌ها گفتن کافی نیست باید تهدید کنند که ماشینی که رعایت نکنه خونش حلاله و پلیس‌ها اجازه دارن به گلوله ببندنش، تا بلکه ملت کمی کمتر ماشیناشون رو تو روزی که نباید بیرون بیاورند.
قراره توی تهران بیست مرکز تصفیه هوا ساخته بشه. وظیفه گروهی از این مراکز جمع آوری ذرات معلق و مابقی جداسازی گازهای آلوده کننده از هوا است. این طرح تا سال 1390 به بهره‌برداری می‌رسد. هزینه‌ی پیش بینی شده این طرح سرسام آور است. تجهیزات این طرح که همگی با برق کار می‌کنند مصرف زیادی دارند. کشورهای روسیه و آلمان و سویس و سودان مشترکاً پیمانکاران این پروژه ملی میهنی هستند.
به این میگن پخش کردن شایعه یا همون شایعه پراکنی!
موفق باشید.

خر

سلام،
اگر روی یه خر پالون متالیک نصب بشه و حتی اگر براش نعل پلاتینی بسته بشه خر همون خره، ولی احتمالاً روحیه‌ی این خر با یه خر معمولی فرق می‌کنه.
موفق باشید.

Aluminium

سلام،
نمی‌دونم راه بهتری برای خارج کردن موبایل از دسترس نیست؟. شنیده بودم یه کدی هست که اگر زده بشه موبایل از دسترس خارج میشه. فویل آلومینیوم خوب کار می‌کنه ولی باید به صورت آببندی دور موبایل بسته بشه و بعد از اون صحت عملکردش بررسی بشه!.
الان دارم پروژه دانشگاه می‌نویسم، خیلی بیکارم باید پروژه هم بنویسم.
موفق باشید.

به دلیل برخی از مسائل این پست شدیداً دچار خود سانسوری شد!

Air Pollution

سلام،
چرا کسی به من نگفت امروز اداره‎ها تعطیله؟
حتماً باید برم پشت در شرکت ببینم قفل زدن به در و بعد با تلفن بفهمم چه خبره!؟
اگر می‌دونستم امروز و فردا تعطیل میشه شمال میموندم.
موفق باشید.

هوا

سلام،
عجب هوایی داره تهران، آدم با تنفسش احساسات غریبی بش دست میده.
دیروز صبح رفتم شمال و امروز صبح برگشتم اگر کار و زندگی نداشتم شمال میموندم. هوا فقط هوای شمال.
موفق باشید.

Dual Core

سلام،
امروز صبح برای یافتن Pentium D رفتم بازار رضا و فقط یک مغازه پیدا کردم که مدل 820 این پردازنده رو داشت و قیمت نجومی 290 هزار تومان رو داد. رایان صبا هم معلوم نشد چی شد گفته بود داره ولی ظاهراً نداشت. اینقدر می‌گردم تا مدل 830 رو با قیمت مناسب پیدا کنم.
Pentium D در بازار رضا
برای دیدن اندازه‌ی بزرگ روی عکس کلیک کنید.
بعد از اون رفتم سرکار و بعد از کار چند طبقه اومد پایین و شروع به جستجو در مجتمع کامپیوتر پایتخت کردم که البته نتیجه نداد.
موفق باشید.