جای پارک

سلام،

شاید تعجب کنید؛ عده‌ای معتقدند جنگ‌های آینده بر سر آب خواهد بود حال آنکه جنگ‌های آینده نه بر سر آب بلکه بر سر جای پارک خواهد بود!

مشکل آب شیرین دیر یا زود با توسعه روش‌های نمک‌زدایی و یا ارزان شدن انرژی حل خواهد شد. در رابطه با منابع آب زیر زمینی هم که اگر به اندازه کافی باران ببارد و به اندازه کافی در چاه‌ها بسته شود مشکلی وجود نخواهد داشت. از طرفی می‌گویند گرمایش زمین و نابود شدن محیط زیست و غیره هم دروغ است. کسی هم که آشغال نمیریزد و جنگلی هم نابود نمی‌شود و آبی هم آلوده نمی‌شود. با ظهور سوخت‌های پاک آلودگی هوا هم بی‌معنا خواهد بود. زمین تا الان بوده و مشکلات را به نحوی پشت سر گذاشته، از این به بعد هم به همین شکل ادامه خواهد داد.

اما جای پارک...

کمبود جای پارک مساله‌ای جدی و فراگیر است. این مساله حتی از ترافیک هم جدی‌تر است. همین الان هم خیلی جاها نمی‌توان با خودروی شخصی رفت، نه به‌خاطر ترافیک سنگین و یا طرح، بلکه بخاطر اینکه زمانی که به مقصد برسید، جای پارکی برای خودروی شما وجود ندارد. یک راه حل می‌تواند ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی رو و زیر زمین با تعداد طبقه بسیار زیاد باشد، اما باز هم روزی پر خواهند شد و مشکل برمی‌گردد. باید به‌فکر باشیم و برای این مساله‌ی جدی، که قطعا در آینده تبدیل به بحرانی عظیم خواهد شد، چاره‌ای بیاندیشیم. با اقدام به‌موقع و اجرای راهکارهای صحیح می‌توان بر بحران جای پارک غلبه کرد و آینده‌ای روشن و با جای پارک کافی را برای نسل‌های بعدی ساخت.

در حفظ و احیای جای پارک کوشا باشید.

موفق باشید.