Bluetooth

سلام،
بلوتوث (Bluetooth) منبع کتاب شبکه‌های کامپیوتری آقای تنن بام
در سال 1998 شرکت ال.ام. اریکسون علاقمند شد تا گوشی تلفن‌های همراه تولیدی او بتوانند به صورت بی‌سیم به ابزارهای دیگر مثل PDA وصل شوند. اریکسون و چهار شرکت دیگر (آی‌بی‌ام.اینتل.توشیبا.نوکیا) یک کنسرسیوم تشکیل دادند تا استانداردی بی‌سیم برای اتصال ابزارهای مخابراتی/رایانه‌ای و ابزارهای جانبی آنها طراحی کنند که بردی کوتاه، مصرف توان پایین و قیمتی ارزان داشته باشد. نام این پروژه، بلوتوث انتخاب شد که برگرفته از نام «هرالد بلاتاند دوم»(مشهور به Bluetooth)، یکی از پادشاهان وایکینگ است (981-940) که دانمارک و نروژ را با هم متحد کرد، البته با زور و بدون کابل.
اگر چه تفکر اصلی رهایی از شر کابلهای مابین دستگاهای دیجیتالی بود ولی به سرعت در حوزه‌های دیگر نیز گسترش یافت و به تدریج در حیطه‌ی شبکه‌های محلی بی‌سیم نیز وارد شد.اگر چه گسترش و رشد این استاندارد، روز به روز کاربرد آنرا بیشتر می‌کرد ولی در عوض چالشهایی بین این استاندارد و 802.11 پدید آورد. نقطه شدت این چالش آنجاست که این دو سیستم از لحاظ الکتریکی با یکدیگر تداخل فرکانسی دارند. اشاره به این نکته مهم است که شرکت هیولت پاکارد چندین سال قبل از آن شبکه‌ای مبتنی بر نور مادون قرمز برای وصل کردن بی‌سیم دستگاه‌های جانبی کامپیوتر عرضه کرده بود، ولی استقبال چندانی از آن نشد.

بیشتر از یک ساله که من با این دندون آبی سروکار دارم. اون اوایل ویندوز اکس‌پی درایور استاندارد برای بلوتوث نداشت و درایورهایی که با سی‌دی همراه ادپتورهای بلوتوث عرضه می‌شد بعضاً دارای باگ فراوان بود و استفاده از آن ویندوز را ناپایدار و کند می‌کرد. با آمدن سرویس پک 2 برای XP، برنامه‌ای برای کار با بلوتوث ارائه شد که خوب کار می‌کنه و من ازش راضی‌ام و دیگه برنامه‌ی همراه سی‌دی رو نصب نکردم.
به نظر من استفاده از Infrared برای اتصال موبایلی (که Bluetooth هم دارد) به کامپیوتر کاری عجیب و شاید غریب و ناپسند است.
موفق باشید.

نظرات (1) -

  • 31/02/1386 09:42:06 ب.ظ | پاسخ به این نظر

    دوستان من به یه مشکلی برخوردم بعد از اتصال بلوتوث به یو اس بی کامپیوترم متوجه شدم که ویندوز اکس پی بلوتوث رو به طور کامل نمیشناسه باید چه کار کرد به نظر شما؟

Loading