Copy Protection

سلام،
از قدیم یه بازی موش و گربه بین Crackerها و سازنده‌های Copy Protectionها وجود داشته. منظورم از Copy Protectionها صرفاً قفل‌های جلوگیری از کپی دیسک‌های بازی که شرکت‌های بازی سازی استفاده می‌کنند است. در این بازی گاهی اوقات کرکرها جلو بودند و گاهی اوقات سازنده‌ی قفل‌ها. مثلاً به علت استفاده از قفل مناسب، کرک بازی Worms 4:Mayhem چند ماه پس از بازی ساخته شد و شرکت سازنده‌ی آن موفقیت بزرگی کسب کرد. ولی تاریخ نشان داده این موش و گربه بازی ثمری ندارد.
به تازگی عده‌ای از بزرگان تصمیم گرفته‌اند از این بازی بیهوده خودشان را کنار بکشند.
UT3 doesn't use any copy protection as such, it is only protected via a serial key - a valid serial number is required to play online. There is no disc check component, so you do not need to keep your game DVD in the drive when playing UT3, and this is an excellent move by Epic.

پس از نصب Unreal Tournament 3 به دنبال کرک داخل دی‌وی‌دی بازی می‌گشتم اما چیزی پیدا نکردم و بازی بدون نیاز به دیسک اصلی اجرا شد، که علت عدم استفاده از هیچ‌گونه ابزاری برای جلوگیری از کپی بازی بود.
این اقدام بسیار بسیار بزرگی از طرف شرکت سازنده‌ی بازی است، امیدوارم همه‌ی بازی سازها به این سمت پیش بروند البته این تنها مثال این جریان فکری جدید نیست، مثلاً شرکت Activision هم در بازی Enemy Territory: Quake Wars هیچ گونه قفل برای جلوگیری از کپی بازی قرار نداده.
شایان ذکر است که هر دو این بازی‌ها که مثال زدم برای جلوگیری از بازی آنلاین توسط کسانی که بازی را قانونی تهیه نکرده‌اند همچنان از Product key استفاده می‌کنند که این امر لازم و حیاتی است.
به امید پیروزی این جریان فکری...
موفق باشید.

نظرات (1) -

  • miladkdz

    09/22/1386 07:10:39 ب.ظ | پاسخ به این نظر

    کاش این موضوع به ذهن مایکروسافت هم برسه!

    راستی اگر همه نرم افزارها مجانی باشن، ما از کجا نون بخوریم؟!

Loading